Upin Ipin Punya Pasall.....



Last weekand lps ada karnival Upin Ipin. Memang cite ni agak dah basi but aku just nak story berkenaan tentang animasi kartun upin ipin yang sudah sebat imenjadi rencah dalam zaman kanak-kanak  sekarang. Berbeza dengan zaman kita dlu kita membesar dengan kartun dari Jepun dan US ia sesuatu yang baik kerana diakui pembawakan watak dari kartun upin dan ipin menjadi ikutan dan sandaran kanak-kanak. So tidak hairan kalau mereka excited nk tengok animasi kartun itu dari dekat but timbul cite kurang enak tentang penganjuran. For my kids because ayahnya dah promised nak bawak jadi kena pegila tgk walau sekejap tp pegi dengan motor ler dua beradik tu. Ibu dengan baby hakim stay di rumahItupun nasib baik naik motor memang setiap penjuru tpt di PICC pakced dengan parking, dewan everythinglaa

 see full giler dengan people



Ramai pengunjung merungut dengan masalah dewan karnival yang kecil sehingga menyebabkan pengunjung terpaksa berasak-asak. Ditambah pula dengan masalah parking yang sesak menyebabkan ada yang terpaksa parking di sisi jalan kaki bukit dan terpaksa  juga berjalan jauh untuk menuju ke tapak karnival.  “Dahlah datang jauh-jauh, parking sesak. Nak kena naik bukit pula. Akal ada ke? Buat karnival untuk kanak-kanak tetapi tempat macam tu, berhimpit-himpit, berlaga lelaki perempuan. Kepala budak-budak disikut je dengan orang tua yang berpusu-pusu dalam hall. Setiap lima minit ada saja pengumuman budak-budak hilang parents. Parents hilang anak. Tak selamat langsung,” luahnya dengan rasa yang sangat kecewa.

 muka selebek sebab dapt tengok dari jauh jerr



Hopefully pihak penganjur dapat improve  jika buat function camni lagi moga dapat prepare tempat yang lebih proper.



Emmm 2/11/14 its my son's besday Danish Haikal. He's already 7 years moga anak lebih sukses, konsisten dan istiqamah antara Dunia dan Akhirat amin.

Catatan Popular