Ultra Harimau Malaya (Separuh Akhir Malaysia vs Vietnam)



Masa Haikal ikut ayahnya pegi tengok bola, Dania memang meraung2 la kt umah siap doakan supaya Malaysia kalah sebab geram tak dapat ikut. Sebelum ni bukan tak penah ikut pun banyak kali ikut tapi because ada baby Hakim so Dania kena teman ibu kat umah sebab boy dengan boy so Dania kena teman ibu laa kan.




What's the experience memang dulu selalu ikut ayah jugak tengok bola but this year Haikal is 7 years so dia agak mature sket dalam menilai setiap keadaan dan perbuatan so ape yang terjadi di sekelilingnya  dia akan tengok then dia akan tanya why macam tu and why macam nie?? Everything he ask.. so his ayah should prepared a good answer.


Risau dia belajar bad manners dari apa yang dililat so parent kena explain setiap perkara baik dan buruk. But one statement yang dia dapat dengan ape yang dilihat kalau kalah kena baling sampah...it’s look rubbish right  dengan perkara ini untuk kanak-kanak sebayanya so memang everytime kena terangkan. So about perlawanan bolasepak between Malaysia and Vietnam memang something bad etics  bila penyokong Malaysia  yang meroyan buat kecoh cari pasal dengan penyokong Vietnam so perkara ini hopefully dapat diambil tindakan kerana yang pergi tengok ada yang bawak famili dengan anak-anak. So for Haikal it was new experience for him dengan naik motor dengan ayah before this naik kereta and pernah juga naik ERL then see penyokong bergaduh untuk umur sepertinya memang sesuatu yang memberi impact buruk padanya.





Berikut adalah foto suspek yang mencetuskan pergaduhan di Stadium Shah Alam susulan Malaysia tewas kepada Vietnam dengan gol 2-1 sebaik sahaja wisel tamat perlawanan dibunyikan. Sikap segelintir penyokong seperti ini ternyata sangat memalukan serta menjatuh reputasi negara Malaysia





Catatan Popular