First Food "Puree"



Before this ade yang email aku tanye ape first food utk baby bila da start 6 months. So aku cite start dengan puree before aku bagi porridge ia utk biasakan perut baby dengan solid food sebab sebelum ni baby minum susu ibu jer kan. So before 1 week hakim 6 months aku bagi puree. Lagipun puree kita boleh wat plain tanpa ape2 campuran so wat banyak2 puree kurma, kiwi, potato, pisang, epal, and labu semuanya banyak khasiat sesuai utk baby.

 
Aku blend all fruits tu  like, banana, apple, pumpkin, kiwi, kurma then letak dalam freezer because puree pun sama dengan susu ibu kalau letak dalam freezer (sejuk beku) boleh tahan sehingga 6 months. Aku beli cups kecil-kecil for baby yang boleh dipanaskan dalam oven very simple for prepare.

 Kak nia sediakan puree utk hakim...potato blend plain with susu ibu + habbatus sauda

Ada yang tanya ok tak dengan perut baby, so far aku bagi hakim ok jer boleh terima tiada masalah lagipun macam puree kurma and labu tu pemakanan sunnah banyak benefit utk perkembangan minda dan kesihatan baby.
See..Alhamdulillah Hakim membesar dengan sihat

Ulasan

Catatan Popular