Google Street View

Penggunaan google street view dah lama rasanya tapi berkuatkuasa Sept tahun lepas 2013. Hampir semua gambar street, rumah ada dalam google street so user berpeluang jalan2 di halaman kampung sendiri lepas tu jangan lupa bagi salam heheh. Banyak kebaikkan namun ada keburukan. Kebaikkannya user boleh plan vacation dengan family, kids bila cuti sekolah dengan google perjalanan boleh lihat tempat menarik tempat yang ingin dikunjungi. Contoh jika anda booked hotel then mahu lihat keadaan or capture hotel elok ke tidak boleh guna instant street view nie. Namun setiap perkara atau teknologi mesti ada kelemahan dan keburukkan contoh manalah tahu anda ada musuh yang anda tak sedar yang tiba-tiba aim anda bila dia dapat tahu address tempat tinggal anda dia guna servis google street view then lihat keadaan sekeliling rumah dan halaman anda after that dia amik langkah2 seterusnya yang kita tak tahu di luar jangkaan. So beware anda boleh guna teknik di bawah untuk blur gambar yang tak sepatutnya. Selamat mencuba


Bagaimana Memadam Imej Sensitif Dari Google Street View Malaysia


Jika terdapat imej peribadi dan nombor pendaftaran kenderaan milik anda yang tidak dikaburkan apakah yang boleh anda lakukan? Ikuti langkah-langkah berikut untuk mengarahkan Google untuk memadamkannya bagi pihak anda.
  1. Buka laman Google Maps.
  2. Tarik dan letakkan logo Pegman (watak kuning Street View) untuk mengakses fungsi Street View
  3. Cari gambar yang ingin anda kaburkan.
  4. Pada bahagian bawah sebelah kanan anda akan menemui butang “Report Inappropriate Street View” dan tekan butang “Submit”.
  5. Pihak Google kini akan memproses permintaan anda. Sekiranya alamat Emel disertakan pihak Google juga akan menghantarkan mesej kepada anda selepas imej diubah mengikut kehendak anda.

Atau boleh guna cara di bawah lebih kurang jerr

How To Remove Your House From Google Street View

Then you'll need to drop the little Street View man onto the street in front of your house to get into Street View. After that, click "Report a problem" on the bottom right of the screen.

When you do that, you'll see the following page:




On that page, say that you want your house blurred, provide your email address, type in the CAPTCHA and press submit. Hopefully Google will comply with your request, and you'll be one step closer to going off the grid. 


more info visit this http://www.huffingtonpost.com/2014/07/07/remove-google-street-view_n_5563939.html

Ulasan

Catatan Popular