Tips Supaya Anak Tidak Hilang Alat Tulis

Aku rasa semua parents akan alami permasalahan yang sama iaitu anak2 sering menghilangkan stationery di sekolah. Kejap2 pensel tak de..pemadam pula hilang ...pembaris tak tau letak mana. Samalah kejadian pada anak bujang aku yang sulung ini Danish Haika...Lagi pula inilah experience aku dan husband ade anak yang  bersekolah. Since dari darjah satu lagi but darjah dua dah  ok sket la tapi masih ada cuma tidaklah sekerap masa darjah satu. So ini perkongsian aku dari group fb T-cher cCollection yang share gambar ini utk tatapan parents sbg tips atau idea yg blh kite jana dalam mambantu parents tangani isi kehilangan stationery oleh anak2 semasa di sekolah credit to this group haha..sadiss statement ... Kopak beb klu asyik kena beli  stationery jerrr walaupun beli boronggg...geram juga bila time nak buat homework tak cukup kelengkapan mana nak gagau kalau stok beli borong da abis pulak kalau malam2....iskh...iskh...So parents tryler follow cara ini. InsyaAlah mujarab dan berkesan...hehehe....................


aku rasa nie antara cara paling smart jugak la ikat semua sekali tapi pastikan talinya panjang sebab senang nak guna alat tulis tersebut


credit pada ibu yang creative supaya color tak hilang or tak cukup

 



Cara ini pun sangat creative dan produktif diy dari barang buang buat penggorek pensel..

 

Yang nie lg senang tak payah beli bekas tpt letak stationery amik jer kertas yang tisu gulung tu jer..jimatt...kdg2 bende2 camni blh jana creativity kids...

Ulasan

Unknown berkata…
Assalamualaikum...boleh x ajar mcm mana cara nak tebuk lubang kat pensil tu...

Catatan Popular