BlackBox Peribadi : Kesan Anak Hilang dan Barang Kesayangan Dengan Trouver

Nama dia Trouver! Scan Slip and See!Trouver kian trending dan semakin mendapat liputan netizen. Rata2 memberi fedback positif...



Apa itu Trouver ?

Kecil, mudah,murah.Tak perlu simcard. Bateri hanya tukar setahun sekali. Fokus kepada ibubapa yg ada anak. Letak dlm poket anak. Trace lokasi anak melalui smartphone. Kalau tracker berjauhan dgn smartphone lebih 25m. Smartphone akan alert bgtahu yg anak dia dah jauh. So sempat cari dan locate!

Device ini more to community sharing. Jika device ini diluar 25m daripada pemilik. Device tetap boleh send lokasi nya jika sekeliling device itu ada yang menggunakan aplikasi trouver.


Dan untuk pengguna android pula, lebih daripada 25m. Jika alarm enable. Smarphone akan vibrate dan berbunyi.



Trouver its more to yang ada anak yang suka lari-lari,hyper tak reti duk diam jalan2 kat mall tiba2 lesap,kadang2 penculik memang aim kids yang camni. Budak nakal lebih kurang camtulah lgpun pimpin anak pun penculik boleh rampas..aduiii manusia sekarang banyak yang psiko dan mental semua pasal duit. So memang sesuai  kena ada benda ni. Bukan tu je tau, boleh letak kat dompet kita, boleh lekat kat handphone kita, boleh letak kat dalam kereta, kat mana-mana pun boleh janji fungsinya adalah untuk nak bagitau benda tu jauh dari kita. Bahagian Peranti TROUVER ni terdapat QR Code untuk anda scan dahulu peranti ni melalui aplikasi TROUVER sebelum anda meninggalkan rumah, letak dalam poket anak anda atau dalam handbag atau dalam kereta, supaya anda boleh jejak jika berlaku kehilangan atau kecuriaan.


Ianya dicipta untuk bantu ibubapa

✔ MENGESAN LOKASI ANAK SECARA 'LIVE' DENGAN MUDAH DAN PANTAS
✔ BERKONGSI LOKASI ANAK DENGAN KELUARGA
✔ MENERIMA AMARAN SEGERA SEKIRANYA ANAK KELUAR DARI KAWASAN SEPATUTNYA

✔ MEMINTA BANTUAN ORANG RAMAI SAMA-SAMA MENGESAN LOKASI ANAK DENGAN MUDAH



Ramai ibubapa yang SUKA SANGAT dengan TROUVER. Mana taknya, hilang kerisauan mereka apabila dapat melihat LOKASI ANAK-ANAK mereka secara 'LIVE' dari smartphone mereka.

Mereka tentu mahukan satu gajet yang dapat memantau lokasi anak-anak mereka.

Sambil ibubapa sibuk bekerja, dapat juga mereka pastikan anak-anak mereka berada di lokasi yang sepatutnya menggunakan TROUVER.



LANGKAH 1: SCAN PERANTI TROUVER pada smartphone anda.


LANGKAH 2: LETAK PERANTI TROUVER pada anak.
👌
LANGKAH 3: PANTAU LOKASI ANAK dari smartphone anda.



MUDAH SAJA PENGGUNAANNYA!


Kegelisahan dan kerisauan ANDA pasti hilang apabila sentiasa dapat melihat LOKASI ANAK dengan menggunakan TROUVER. Daripada anda TERTANYA-TANYA anak berada di mana, KINI info lokasi anak anda berada di HUJUNG JARI!

FAEDAH TROUVER PADA PENGGUNA



MUDAH SETUP. Tak perlu 'wiring'. Senang saja nak setup, budak-budak pun boleh buat. Gerenti anda tak pening kepala!

TERUS BOLEH PAKAI. Tidak perlu tunggu pengaktifan dari sistem. Harini anda terima Trouver, harini juga anda boleh tengok lokasi anak.


TIADA YURAN BULANAN. Tak perlu pening-pening bayar bulan-bulan. Dengan Trouver, anda dapat jimat ribuan ringgit demi meningkatkan keselamatan anak.

REAL-TIME TRACKING. Kesan dan pantau lokasi anak secara 'live'. Kalau anak sedang bergerak, anda dapat melihat pergerakan anak anda. Anda tak akan risau lagi sebab lokasi terkini anak ada pada smartphone anda.

SOCIAL SHARING. Info peranti boleh share kepada ahli keluarga dan rakan-rakan tanpa had. Sekarang ni kalau berlaku kehilangan, orang akan share maklumat sahaja di FB. Tapi dengan Trouver, boleh share info peranti anak kepada orang ramai & mereka boleh sama-sama bantu mengesan lokasi anak.

INSTANT ALERT. Anda akan mendapat amaran segera sekiranya anak keluar dari kawasan yang sepatutnya. Dengan ini, anda dapat mengambil tindakan sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku.

COMMUNITY TRACKING. Sekiranya smartphone anda tidak dapat mengesan lokasi anak secara terus, smartphone orang ramai, yang berada di sekitar lokasi anak anda, akan membantu melaporkan lokasi anak. Oleh itu, anda masih dapat mengesan dan memantau lokasi anak di mana jua anak anda berada.

SESUAI UNTUK ANAK-ANAK KECIL, SEKOLAH RENDAH MAHUPUN SEKOLAH MENENGAH.
 

Pantau lokasi anak dan harta benda dari smartphone anda.

Aktifkan alarm bagi mendapat amaran sekiranya perkara yang dipantau keluar dari kawasan yang sepatutnya.


 

 
Alarm berbunyi apabila perkara yang dipantau keluar dari kawasan yang sepatutnya.



Ianya dicipta untuk mereka yang careless dan pelupa
 
Trouver ini bukan sahaja untuk kita memantau lokasi anak. Tetapi buat mereka yang sering careless selalu lupa letak barang kat mana contoh kunci kereta, barang berharga, handphone, dompet dan macam2 lagi. Boleh juga letak dalam kereta untuk kesan lokasi parking dan manalah tahu kot2 berlaku kejadian tidak diingini seperti dicuri, kes penculikan dan sebagainya.

Ianya dicipta untuk mereka yang suka melancong secara backpaker

Trouver juga boleh diguna oleh backpaker jika mereka yang melewati dunia secara berpasangan so boleh detect partner di mana jika tersesat.


  

 



 Contoh pemantauan Trouver yang diuji di negara berkenaan.







Ini juga adalah ujian track pengguna ketika melakukan ibadah Umrah bersama mahram di Mekah dan Madinah



Cara nak menggunakan Aplikasi Trouver

  1. Anda perlu membeli trouver WiFi atau trouver BLE 
  2. Peranti anda (telefon atau tablet) mesti mempunyai sokongan Bluetooth 4.0 untuk bekerja dengan trouver BLE 
  3. Peranti anda (telefon atau tablet) mesti mempunyai sokongan WiFi untuk bekerja dengantrouver WiFi
Prosedur Asas Trouver Aplikasi
  1. Guna Trouver kena ada sambungan internet (BLE atau WiFi) memang ada untuk masuk ke dalam sistem.
  2. 'Cloud server' bolh diakses dimana-mana sama ada di telefon atau tablet. 
  3. Penggunaan sistem utama untuk mengetahui (BLE atau WiFi)
  4. Supaya untuk memudahkan Perkhidmatan Lokasi diguna pakai amatlah digalakkan. Contoh ON lokasi supaya dapat lokasi dapat dikesan dimana kita berada dan di mana peranti rouver berada. 
  • 'Online Mode' 
    Operasi normal dimana sumber didapati dalam telefon anda seperti : data, lokasi dan bluetooth yang diguna pakai. Telefon anda akan senantiasa aktif mengikut sambungan internet (BLE atau WiFi). Kekerapan maklumat kepada server menjadi lebih rendah 10 kali dalam (mudah alih) jika ada berada di sekitar penyambungan WiFi 10 kali ganda lebih cepat berbanding 3G. Malahan ini lebih menjimatkan data telefon anda.
  • 'Offline Mode"
    Anda masih boleh mengunakan sistem Trouver seperti biasa sebaik sahaja anda telah log masuk ke rangkaian tapi dengan syarat dilarang sama sekali menutup aplikasi, rasanya ini amat tidak digalakkan kerana lokasi tag tidak dapat dikemaskini ke server. Tapi ianya hanya simpan maklumat ketika anda berada di sesuatu lokasi sahaja. ( Macam WAZE juga la)
  • "Kemas kini secara automatik".
    Jika sambunan ke rangkaian hilang jangan risau kerana lokasi tag sekali lagi akan di imbas dan disimpan secara setempat, apabila ada sambungan internet maklumat akan disegerakan ke dalam server secara automatik dan lancar.

DENGAN MEMILIKI TROUVER, ANDA AKAN DAPAT;
✔ Peranti Trouver
✔ Trouver Mobile App
✔ Trouver Web App




Firstly kita kena install apps kat smartphone kita. Search je Trouver. Akan keluar. Mana-mana jenis handphone pun ada.. Syafierayamin akan ajar korang step by step .Credit to blogger Syafiera Yamin...


Langkah Pertama : Daftar dan Masuk
  • Muat turun aplikasi Trouver dalam "Google Play" untuk pengguna Android atau APP Store untuk iOS. Kemudian buka aplikasi.
  • Tekan YES untuk buat mudah alih anda dapat dikesan melalui aplikasi Trouvers.
  • Tekan Butan merah jika anda berniat nak Masuk atau daftar aplikasi Trouvers.
  • Pilih daftar akaun dan masuk jika ingin menggunakan aplikasi Trouvers.
  • Anda di galakkan untuk Menekan butang ON Location service, kemudian pergi ke Tetapan.
  • Enable kan lokasi dan pilih mode yang anda perlukan.
  • Jika anda sudah mendaftar, terus masuk ke dalam sistem aplikasi Trouver.

Langkah Untuk Tambah Peranti
  • Tekan pada tambah 'Device', Kemudian "Scan Device" ada dibawah peranti boleh nampak QR CODE Reader, Scan QR Code Reader yang ada dibahagian bawah penjejak PERANTI TROUVERS.
  • Device Type akan dipilih secara automatik. Sekarang anda boleh letakkan nama anda pada peranti dan pilih ikon, kemudia tekan OK.
  • Tunggu sebentar sementara PERANTI ditambah dan dimasukkan ke dalam Server.
Kemas Kini atau Padam Peranti
  • Anda boleh kemas kini peranti yang anda tambah sebelum ini dengan menekan lama bahagian kawasan peranti, kemudian tukar ikon.
  • Anda boleh kemas kini peranti - nama dan juga ikon.
  • Anda juga boleh memadam peranti dengan menekan 'Trash Ikon'
Tetapan Aplikasi
  • Tekan tetapan ikon pada bahagian atas kiri.
  • Jika anda tidak mempunyai Peranti Trouver WiFi, anda boleh memilih untuk tidak cek di butang "Force WiFI on"
    Di situ anda boleh pilih bunyi notifikasi yang anda inginkan.
  • Tekan butan "sync" untuk mengemas kini kembali data ke server.
Lihat Lokasi Peranti
  • Tekan pada item peranti, anda akan dibawa ke Lokasi GPS pada peranti.
  • Sumber gambar : Trouvers

  Tetapan Penggera
  • Jika peranti anda berada di dalam lokasi, anda boleh enable kan penggera dengan menekan butan " Enable Alarm Button"
  • Jika pernati anda di luar kawasan, notifikasi akan keluar dan bunyi penggera. Anda boleh mematikan pennggera jika sudah mengetahui posisi terakhir.
Perkongsian Peranti
  • Anda boleh berkongsi peranti anda denan rakan. Dibahagian kemas kini, pilih kongsi ikon. Pilih email klien atau aplikasi chatting yang telah anda muat turun dan guna.
  • Sebahagian maklumat akan di mesej kepada rakan anda. Dia boleh menambah perkongsian peranti dengan menekan link tersebut.
  • Ini adalah ambar yang diambil setelah rakan anda menambah anda didalam peranti. Peranti akan digunakan di bawah nama "Friends' Devices."

Macam tu lah  cara-cara nak sign up Trouver. Macam mana Trouver ni berfungsi.  Bagi yang tak pernah hilang barang ke, hilang anak ke, hilang benda berharga ke, hilang kereta ke, bagi korang yang tak pernah rasa sakitnya hilangnya sentimental value itu tapi bila one day nanti korang pun hilang benda tu, lagi-lagi kesayangan korang, waktu tu jangan menyesal bukan mendoakan sekadar mengingatkan InsyaAllah kita doa2 banyak2 apapun semua kuasa Allah swt....


 Spesifikasi Teknikal Aplikasi Trouver



Benda ni kecik tapi harga dalam RM 127 je tapi dengan harga yang korang anggap mahal ni RM127 ni, ia boleh menyelamatkan anak anda, handphone anda, kereta anda, wallet anda yang berhara ribuan ringgit Tak payang fikir panjang nanti menyesal!
 
KOS UNTUK MEMILIKI TROUVER?



HANYA RM127 SAHAJA (nilai sebenar RM597) 

DENGAN KOS RM127 INI, ANDA DAPAT:

✔ 1 unit Peranti Trouver (nilai sebenar RM199)

✔ Trouver Mobile App (nilai sebenar RM199)

✔ Trouver Web App (nilai sebenar RM199)
✔ Keselamatan Anak (tidak ternilai harganya!)
✔ Warranty 1 TAHUN
✔ FREE PosLaju (30 pembeli pertama)
✔ FREE Philips Bluetooth Speaker (1 pembeli bertuah)



Info : 
Harga : RM127
Contact/Whatsapp : 0913009454

Ulasan

Catatan Popular